2010. febr. 13.

Mikor lesz már tavasz?

Már megint ez a gány idő! Igaz, +2 fok van, de a szél mégis csontig csíp, sár, latyak, a kutyaólak körül lötyögős kutyaszar, Anyám tyúkjaira gumicsizma kellene, szerencsétlenek nyakig sárosak. Holnap Valentin nap, melynek hangulata egyedül Fruzsi kutyámon érződik aki nem tud parancsolni nimfomán énjének és agyament módon próbálkozik a papucsommal vagy a kispárnával.

Nem vagyok jó paszban! Kiderült, hogy elbaltáztam a fiatal gazda eu-s támogatás vissza nem térítendő max. 10 millió forintját azzal, hogy fölvettem a területalapú támogatást a 4 ha legelőmre. Ez az egész azért totál gáz mert a 4 ha legelőre kb. 100 rugót kapok amelyet egy az egyben lenyúl az APEH némi régről maradt tartozás miatt. Az eu-s szaktanácsadó szerint nagy esélyem lett volna a fiatal gazda támogatásra és nagy baki volt, hogy a falugazdász nem hívta föl a figyelmemet, hogy hagyjam a francba a területalapú támogatást. De nem okolok mást. Néha hajlamos vagyok a felületességre és ez hiba. Akkora hiba, hogy milliókat veszíthet vele az ember.
De talán lesz valami más forrás amelyből meríthetek. Talán a Sors direkt tántorított el ettől a lehetőségtől, mondván, valamiért mégsem szabad ebbe (mármint az eu-s programba) belevágnom.

Ráadásul Anyám tyúkjai közül az egyik megdöglött, semmi mást nem láttam rajta csak 1 db megduzzadt szemet. Most látok egy másikat is ugyanezzel a földuzzadt szemmel és nyaktegergetéssel. Remélem nem Marek, mert akkor leshetem az állományt, nekiállhatok gödröt ásni. Mert ugye a tyúkokat hiába helyezem hassal a gödörbe nem fogják magukat egyre lejjebb kaparni. Persze lehet, hogy nem Marek, hanem egy laryngotracheitis (gége- és légcsőgyulladás). Mindkettőt herpeszvírus okozza. Föl akartam boncolni a hullát, de mire kiértem a tanyára kőkeménnyé fagyott, így némi bonyodalmat okozott volna fölolvasztani, fölboncolni, tetemet eltüntetni.
Mondhatnátok, hogy én vagyok az állatorvos, mit szerencsétlenkedem. De tudjátok a baromfi nehéz ügy. Simán tudnék gyógyszert adni neki, de baromira tudnom kellene a kórság okát, hisz nem mindegy, hogy mit kapnak. Nem is beszélve a gyógyszer tojásra nézett ÉEVI (élelmezés egészségügyi várakozási ideje) -től.

Száz szónak is 1 a vége, jöhetne már a tavasz, de most is csak azt látom, hogy az idő nem tudja eldönteni, hogy havat vagy esőt okádjon ki szürke torkából. Fúúúúúúúúj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése