2010. jan. 28.

...és a hucult belepte a dér

Házcsere indul...A pestközeli házamat cserélem az álomtanyára. Biztos, nagy menet lesz mert mindkét ingatlan hiteles, de sikerülnie kell. Nem tudom, hogyan kezdjem, menjek egy pénzügyi tanácsadóhoz, vagy a bankhoz, vagy ügyvédhez? Egyelőre a pénzügyi tanácsadó mellett döntöttünk, Lovas (álomtanya tulajdonos fantázianeve, kérésére nem szerepeltetem a blogomban saját névvel) segít benne.

Albérlőktől ígéretet kaptam a fizetésre, tudom, ez édes kevés, de reménykedem még úgy kb. 15 napig.

2 napig nem tudtam netezni, majdnem megzavarodtam. Ez függés? Nem elég, hogy a gyerekem kiskorában leette a billentyűzetet a laptopomról, még a vezetéket is elrágcsálta. A hiányzó billentyűkből a legtöbbet megtaláltam a pelenkájában, de pl. a "3"-as a mai napig hiányzik. Remélem nem a vakbél féregnyúlványában bujdosik, hogy egyszercsak bosszúból belobbanva egy frankó kis appendicitist okozzon Joshi fiamnak.

Voltam egy tanyán a Jászságban. Lovas vitt el oda, azzal a szándékkal, hogy elrettentő példát mutasson. A tanyán Fanni él kislányával, néhány hucul lóval, kecskékkel, juhokkal, nyulakkal, kutyákkal, macskákkal, szamarakkal és galambokkal. Fanni harminciksz éves, imádja az állatokat és a tanyáját. Budapestről költözött le, őshonos állatokat gyűjt, jurtát készít, nemezel. A neten több leírást is találtam róla. Nagyon tetszett az amit ott, nála láttam, úgyhogy Lovas "cseszheti" mert nem rettentem el. Sőt! Még inkább megerősítést nyertek "tanyás" elképzeléseim.

Fanninak hucul lovai vannak. (lásd fotó, nem saját készítés!)
Élőben még sohasem láttam hucult, de teljesen elvarázsolódtam tőlük. Fanni mesélte, hogy aznap reggel -15 fokban a hucult belepte a dér, és csendes közönnyel viselte. Olyan egységet láttam ott a tanyán temészet és ember között melyet megtapasztalni igazi áldás. Köszönet érte Lovasnak és Fanninak!

A Kárpátok pónija, a Hucul pedig egyszerűen imádnivaló!


és egy videó az aggteleki hucul ménesről: http://palyazat.indavideo.hu/video/Hucul_Menes_2/

2 megjegyzés: